Pijnvermindering door middel van Virtual Reality

Bij Bodewes Fysiotherapie kunt u sinds kort terecht voor Virtual Reality (VR) training voor de behandeling van chronische pijn. Deze training, ontwikkeld door Reducept, is eigenlijk een vorm van pijneducatie. Met behulp van een VR-bril bevindt je je in een driedimensionale omgeving waarbij te is zien hoe pijn in het lichaam werkt en hoe je zelf je pijn kunt beïnvloeden.

Hoe werkt het?
Onze hersenen genereren pijn als ze – via het zenuwstelsel – door krijgen dat ons lichaam in gevaar is. Pijn kan een sterke emotionele (en subjectieve) ervaring zijn en door het beïnvloeden van cognitieve, emotionele en gedragsmatige processen verandert de pijnervaring. Uit onderzoek is gebleken dat d.m.v. dit soort trainingen, waarbij deze processen beïnvloed worden, pijn sterk kan verminderen.

Benieuwd of VR iets voor u kan betekenen?
Vraagt u zich af of uw klachten ook verholpen kunnen worden met Virtual Reality? Neem dan gerust contact met ons op of kijk voor meer informatie op de website van Reducept.

Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/domains/bodewesfysio.nl/www/wp-content/plugins/arscode-social-slider/fblb_slider.php on line 47