Shockwave Therapie

Nieuw bij Bodewes Fysio- & Manuele Therapie

Shockwave is een zeer effectieve behandelmethode van pijnklachten van pezen, spieren en slijmbeurzen. Zowel van chronische als van meer acute aard. Shockwavepulsen zijn hoogenergetische geluidsgolven met een sterk doordringend effect. Lokaal wordt als het ware een heftige ontstekingsreactie opgewekt, die het zelfherstellend vermogen van het lichaam activeert.

Daarnaast zal er een verbeterde doorbloeding en stofwisseling worden bewerkstelligt. Vaak zal na de eerste behandeling al een pijndempend effect voelbaar zijn, dit komt door het vrijkomen van endorfinen (lichaamseigen stoffen die verwant zijn aan morfine) in het behandelde gebied.

Shockwaves zijn beproefd doeltreffend!

Behoort u ook tot de groep mensen met chronische pijnklachten? Heeft u ook al diverse therapieën geprobeerd om van uw klachten af te raken zoals: medicatie, fysiotherapie, injecties, ontspanningstechnieken e.d.? Bent u er veel mee opgeschoten?

Waarschijnlijk hoort u bij de grote groep mensen die geen of weinig baat heeft gehad bij al deze behandelvormen. Vaak keert de pijn weer terug en soms nog heftiger dan voor die tijd. Shockwavetherapie combineert doeltreffendheid met snelle behandelresultaten.

Chronische pijnklachten worden vaak veroorzaakt door ontstekingen, degeneratieve afwijkingen en/of verkalkingen in de pees. Ook spierknopen (triggerpoints) kunnen veel pijn veroorzaken. Langdurige chronische spier- en peesaandoeningen kunnen zeer hardnekkig zijn en blijken met de bekende methodes vaak niet gemakkelijk te behandelen.