Echografie

Echo,  voor de duidelijkheid

Bij Bodewes Fysio- & Manuele Therapie is echografie een nieuw hulpmiddel bij het stellen van de juiste diagnose. We zijn recent gestart met het toepassen van de echografie.
In de praktijk kunt u terecht bij alle medewerkers terecht voor het toepassen van echografie.
Echografisch onderzoek wordt in onze praktijk alleen toegepast voor beoordeling van musculoskeletale (spier/bot) aandoeningen van de schouder, elleboog, pols/hand, heup, knie en voet/enkel. Spierscheuren, zoals een zweepslag kunnen ook prima worden beoordeeld en worden gevolgd in het herstel. Echografie is pijnloos en niet schadelijk voor het lichaam.

Indicatiegebieden van aandoeningen voor het echografisch onderzoek.

• Spieren: scheuren, littekens, verkalkingen
  • Pezen: peesontstekingen, scheuren, kalkneerslag
  • Slijmbeurzen: ontstekingen
  • Gewrichtsbanden: verstuikingen, scheuren
  • Kapsels: kapselontsteking, scheuren
  • Kraakbeen: gewrichtsslijtage, defecten
  • Botten: losse botfragmenten

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen 0227 545251 of u kunt gebruik maken van de mogelijkheid om online een afspraak te maken klik daar voor hier. Dit heeft onze voorkeur. Zo worden de behandelingen het minst verstoord door telefonische onderbrekingen.

echo kop